ВИХОВНА РОБОТА

/Files/images/novini/1830178qyjed01h98.gif

Основна м​ета виховної роботиу школи: організація цілеспрямованого виховного процесу для формування і виховання соціально-адаптованої і творчо-розвиненої особистості; розвиток учнівського самоврядування в школі.

Серед пріоритетних напрямків роботи на 2016/2017 навчальний рік залишаєтьсянаціонально-патріотичне виховання підростаючого покоління, виховання школярів на засадах козацької педагогіки, попередження дитячого травматизму, правопорушень, негативних явищ серед молоді, особистісно-орієнтований підхід до здійснення виховного процесу в закладі та за його межами.

/Files/images/novini/13258963.png

Аналіз виховної роботи за 2015/2016 навчальний рік

1.3. Аналіз виховної роботи школи у 2015/2016 навчальному році

1.3.1.Виконання поставлених завдань виховної роботи

Виховна робота закладу в 2015/2016 н.р. здійснювалась згідно з річним планом виховної роботи та Всеукраїнськими, обласними, міськими програмами й була спрямована на розвиток творчого потенціалу дитини з урахуванням її індивідуальних можливостей та соціальної ситуації розвитку під час виховного процесу. Педагоги ставили собі за мету формування морально-духовної, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал.

Основними документами, якими керувалася школа у виховній роботі, були закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону праці», Концепція виховання дітей і молоді в національній системі освіти, Концепція громадянського виховання, Національна доктрина розвитку освіти, «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», Національна програма патріотичного виховання населення, Програма формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Програма роботи з обдарованою молоддю, Програма профілактики ВІЛ/СНІДу, Програма правової освіти населення, інші Всеукраїнські, обласні, міські програми, а також річний план виховної роботи.

Виховна робота проводилася за такими напрямками:

· «Ціннісне ставлення до себе»,

· «Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей»,

· «Ціннісне ставлення до праці»,

· «Ціннісне ставлення до природи»,

· «Ціннісне ставлення до культури і мистецтва»,

· «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави».

З метою виховання в учнів поваги до суспільства та держави протягом року були проведені тематичні класні години та загальношкільні лінійки, серед яких - з приводу святкування Дня незалежності України, Дня українського козацтва, Дня Захисника Вітчизни, святкування Дня визволення України від німецько-фашистських загарбників, Дня Збройних Сил України, Дня Соборності України., Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні тощо. Діти активно залучалися до національної культури, вивчали традиції України, звичаї рідного краю, Були проведені традиційні заходи: конкурс ерудитів з історії України, «Козацькі розваги», «Нащадки козацької слави» та інші.

У початковій школі пройшли свята: «Старти надій», «Щедрість рідної землі», туристичні змагання, конкурс «Моя дорога до школи», «Посвята в першокласники», «Веселі старти», інтелектуальна гра «Ерудит», правовий турнір та інш.

Учні 5-8 класів взяли участь у «Спартакіаді народних ігор», тенісному турнірі, шахово-шашковому турнірі, інтелектуальній грі «Юний знавець», конкурсі «Знай і виконуй ПДР», турнірі «1000 команд, конкурсі «Королева карнавалу» тощо.

Учні 9-11 кл. підготували святкове привітання вчителям до Дня вчителя, взяли участь в ток-шоу «Найрозумніший», конкурсах «Спортивний марафон», «Starteenager», традиційному шкільному КВНі, Великій сімейній Вікторині, святі 8 Березня, Дні ЦЗ, 9 Травня та інших заходах.

Для учнів 1-11 класів було проведено загальношкільні заходи: «Великий інтелектуальний марафон», правовий турнір, фотоконкурси «Моя Україна», «Сімейний кадр», «Територія пригод», конкурси малюнків «Очистимо планету від сміття», «Україна за мир», виставка портфоліо класів, новорічні свята, конкурс «Замість ялинки – новорічний букет», вечір пам’яті «Жестокий колокол апреля», «Башкирівка має талант», конкурс військово-патриотичної пісні, мітинг до Дня Перемоги тощо.

Організовано пройшли в школі місячник безпеки руху та попередження ДТ, місячник пожежної безпеки, дні й тижні правового виховання та боротьби з негативними явищами серед молоді.

Велика увага у 2015/2016 н.р. приділялася військово-патріотичному вихованню дітей. У школі діє два гуртка військово-патріотичного спрямування, музей Бойової Слави, Учні закладу взяли участь у заходах до Дня українського козацтва, Дня Збройних Сил України, Дня пам’яті героїв Крут, Дня пам’яті героїв Небесної сотні, акціях «Напиши лист воїну АТО», «Милосердя» до Дня людини похилого віку, привітали афганців, чорнобильців, воїнів АТО, ветеранів Другої світової війни, працівників тилу, дітей війни з Днем визволення України від німецько-фашистських загарбників та Днем Збройних Сил України, Днем Перемоги над нацизмом у Європі. Готуючись до святкування 71-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі, взяли участь у цілій низці заходів: оформили виставку у шкільній бібліотеці «І пам’ятає світ врятований», виставку дитячих малюнків «Україна – за мир!», провели фестиваль-конкурс військово-патріотичної пісні «пісні великого подвигу», оголосили й провели шкільний конкурс фоторобіт «Никто не забыт, ничто не забыто!» , упорядкували могилу загиблих воїнів у с. Башкирівка.

Напередодні 71-річчя Великої Перемоги вони не просто завітали у гості до ветеранів з поздоровленнями й подарунками, а й виконали посильну роботу по господарству. Під опікою КБЗОШ знаходиться 32 ветеранів, працівників тилу, дітей війни. Не забули і про сучасних героїв, оголосивши у школі чергову акцію «Ми за мир», в межах якої написали листи воїнам АТО, зробили малюнки та плакати в підтримку захисникам України, що перебувають у східних регіонах країни, які передали військовослужбовцям 92-ї ОМБР з подальшою доставкою їх на Донбас. На високому рівні були організовані й проведені урочисті заходи 9 травня - для ветеранів Другої світової війни, військовослужбовців 92-ї ОМБР, учасників АТО, а саме: мітинг із покладанням квітів до пам’ятника загиблим у Другій світовій війні воїнам 48-ї та 75-ї дивізій (на території 92-ї ОМБР), урочиста хода ветеранів, мешканців військового містечка Башкирівка, колективу школи до меморіальної дошки на честь В.А.Горішного і до пам’ятника загиблим воїнам в Клугино-Башкирівці, мітинг в с. Клугино-Башкирівка «Пусть не будет войны никогда…» до 71-річчя Перемоги над нацизмом у Європі, а також святковий вогник «У колі ветеранів і бойових друзів-однополчан» (із солдатською кашею).

Протягом року в школі з успіхом працювали такі осередки виховної роботи, як актовий, спортивний і тренажерний зали, бібліотека, читацький зал, музей, кабінети виховної роботи, психолога, соціального педагога.

На високому рівні діяли гуртки: вокальний (керівник – Пахоменкова В.В.), «Юний ерудит» (керівник – Воронова О.В.), туристичний (керівник – Жиглов В.О.), шаховий (керівник – Солдатов О.О.); спортивні секції: баскетбольна та футбольна (керівник – Ресенчук С.П.), волейбольна (керівник – Жиглов В.О.), військово-патриотичні гуртки (керівники – Ушкаленко Л.І., Томін І.К..). 65 % учнів були залучені до роботи гуртків, клубів, спортивних секцій, факультативів, музичної та художньої шкіл, що на 12% менше, ніж у минулому навчальному році. Але, якщо враховувати заняття учнів з репетиторами, зайнятість дітей у позаурочний час складає 80%.

Моніторинг охоплення учнів гуртковою роботою

Добре працювало шкільне самоврядування (координатор - педагог-організатор Воронова О.В.):

Назва організації Рік створення Наявність символів, атрибутів Заходи, що проведені органом учнівського самоврядування
Дитячо-юнацьке об’єднання «Лідер» 1997 Наявна емблема об’єднання, девіз Мали найбільший резонанс: - День самоврядування; - Акція «Милосердя»; - Акція «Передай добро по колу»; - Акції «Напиши лист солдату», «Малюнок солдату»; - Рейд «Шкільна форма»; - Концерт до Дня людини похилого віку; - Концерт до Дня вчителя; - Новорічна вистава для 1-4 класів; - «Стартинейджер»; - КВН; - Флешмоби; - Концерт до 8 Березня; - «Молодь обирає здоров’я»; - спортивні змагання; - екологічні та трудові акції тощо.

З 2015 року Раду лідерів очолює Сладких Дарина, учениця 10 класу.

Сформованийініціативний, здатнийприйматисамостійнірішенняактив, створено 5 комісій, діяльністьякихзабезпечуєзалученнядітейтаучнівськоїмолодідоучастівсоціальнозначущихпрограмахіпроектах, асаме: «Здоров'я», «Знання», «Дисциплінаіпорядок», «Трудова», «Культурно-масова».

Основними формами роботи є проектна діяльність та колективні творчі справи. Переважають соціальні, правові та дозвіллєві.

Один із розвинених напрямів - благодійність. Учні школи залучилися до Всеукраїнської благодійної акції «Назустріч мрії», організованої МБФ «Сильні духом», в рамках якої зібрали кошти для онкохворих дітей, а також зібрали пасхальні подарунки для воїнів АТО та дітей дитячих садків м. Щастя. Велику увагу орган учнівського самоврядування приділяє ветеранам та людям похилого віку. Налагоджена тісна співпраця з партнерами: міською та обласною організаціями Товариства Червоного Хреста України, житловою радою в/м Башкирівка, 92-ю ОМБР, ветеранськими, афганськими та чорнобильськими організаціями міста позашкільними виховними закладами тощо.

Учнішколитісновзаємодіютьзпедагогамийберутьучастьвпроцесіуправліннянавчальнимзакладом (5 старшокласниківвходятьдоскладуРадишколи, ще 3 - доскладуРадипрофілактики). Вонимаютьсвійголосуприйняттіважливихрішеньнарівнішколи, містатаактивнозалучаютьсядогромадськихсправ.

ТрипредставникишкільногосамоврядуваннявходилидоскладуЧугуївськогоміськогомолодіжногокоординаційногоцентру.

Протягом року були проведені дванадцять відкритих виховних заходів класними керівниками: Белевцовою Т.І. (1-А), Бєліковою Р.І. (1-Б), Заверухою А.П. (2-А), Шамрай Т.І. (3-А), Остапчук Д.Б. (3-Б), Гончаровою В.В. (4-А), Черепановою Н.О. (4-Б), Кириченко Н.М. (5-А.) Ушкаленко Л.І. (6-Б), Пахоменковою В.В. (7), Харченко В.П. (8-А), Гапоновою Л.П. (8-Б).

В школі широко розвинена екскурсійна робота. Учні здійснили екскурсії до Чугуєва, Харкова, Харківської області, відвідали історико-краєзнавчий музей, картинну галерею, Дім-музей І.Ю.Рєпіна, екопарк Фельдмана, хлібозавод «Кулиничі», кінологічний центр МВС, кондитерську фабрику «Лісова казка» тощо. Вони відвідували театри, палац спорту, бібліотеки. Для них були організовані походи.

Класні керівники докладали багато зусиль, щоб урізноманітнити та зробити змістовною позакласну роботу зі школярами.

Серед перемог наших учнів у 2015/2016 н.р.:

- Переможець міської та учасник обласної конференції «Чорнобиль: події, долі, пам’ять» - пошукова група 5-А класу;

- І місце в командних змаганнях зі спортивного туризму в туристичній естафеті, з нагоди Всесвітнього Дня туризму;

- І місце - у першості міста з волейболу (дівчата);

- І місце – міська гра «Джура»;

- І місце - міський турнір дворових команд з футболу;

- І місце - міська конференція «Чорнобиль: події, долі, пам’ять»;

- І місце – міська гра «Джура»;

- І місце – міський краєзнавчий зліт;

- ІІ місце в міських змаганнях, присвячених «Дню фізкультурника»;

- ІІ місце в міській грі юних інтелектуалів команд 7-9 кл. міського інтелектуального клубу «Знавці»;

- ІІ місце в міській грі юних інтелектуалів команд 10-11 кл. міського інтелектуального клубу «Знавці»;

- ІІ місце – першість міста з міні-футболу;

- ІІ місце - міські змагання з футболу присвячені «Дню фізкультурника»;

- ІІІ місце - у першості міста з волейболу (хлопці);

- ІІІ місце - з чотирьохборства;

- ІІІ місце – міський етап Всеукраїнського фестивалю ДЮП;

- ІІІ місце – міські змагання зі стрітболу (хлопці);

- ІІІ місце – міські змагання зі стрітболу (дівчата);

- І-ІІІ місця у міських змаганнях з різних видів туризму;

- Ансамбль «Калинонька» (старша група) - Лауреат міського та переможець обласного етапів Міжнародного конкурсу дитячої художньої творчості «Таланти ІІІ тисячоліття»

- Ансамбль «Калинонька» (середня група) - Лауреат міського та обласного (ІІ ст.) етапів Міжнародного конкурсу дитячої художньої творчості «Таланти ІІІ тисячоліття», Лауреат ІІ ступеню Всеукраїнського фестивалю «Харківські зорі» в номінації «Естрадний вокал» - ансамбль «Калинонька».

Захищаючи честь школи, учні закладу посіли особисті призові місця в змаганнях і конкурсах:

Бортник В. – 9-А клас - Лауреат І ступеню VІ Всеукраїнського телевізійного пісенного Фестивалю «Соловейко України», володар цінного призу Леоніда Кучми – фортепіано «Staunway», Лауреат І ступеню Всеукраїнського фестивалю «Харківські зорі» в номінації «Народний вокал», Лауреат ІІ ступеню номінації «Естрадний вокал», Лауреат міського та переможець обласного етапів ХІХ Харківського творчого фестивалю «Весняні дзвіночки» (номінація «Соло»), Лауреат міського та переможець обласного етапів Міжнародного конкурсу дитячої художньої творчості «Таланти ІІІ тисячоліття» (номінації «Соло»)

Розумна В. – 9-А клас - Лауреат ІІ ступеню Всеукраїнського фестивалю «Харківські зорі»

Барабаш Д.- 9-А клас - І місце в міських легкоатлетичних змаганнях з метання м’яча; ІІІ місце в міських легкоатлетичних змаганнях зі стрибків через скакалку;

Вєртієв В. – 7 клас - І місце – міські змагання з шашок серед хлопців молодшого віку, ІІІ місце – міські особисті змагання з шахів серед хлопців молодшого віку, ІІ місце – обласна олімпіада з шашок у командних змаганнях;

Правдивець Л. – 3-А клас - Лауреат І ступеню Міжнародного фестивалю «Співограй», Лауреат І ступеню Всеукраїнського фестивалю «Харківські зорі» в номінації «Естрадний вокал»

Тарасов М. – 3-Б клас - ІІІ місце – обласний фотоконкурс «Моя Україна»;

Пономарьов В. – 2-Б - ІІ місце – міські особисті змагання з шахів серед хлопців

молодшого віку

Гарбуз З. - 1-Б клас - Лауреат міського та обласного (ІІІ ст.) етапів фестивалю «Таланти ІІІ тисячоліття», Лауреат ІІІ ступеню Всеукраїнського фестивалю «Харківські зорі» в номінації «Естрадний вокал».

Учні школи взяли участь майже у всіх конкурсах, які були запропоновані міським і обласним відділами освіти; КВНЗ «ХАНО», відділами культури і спорту, сім’ї і молоді Чугуївського міськвиконкому, БДЮТ, ЦТК, ДЮСШ, а також у заходах в межах діючих в Україні програм.

Учні КБЗОШ силами однієї школи захистили честь міста Чугуєва в обласному етапі дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» (Джура)», де серед 33 команд Харківської області посіли ІІ загальне місце, у тому числі показували свою майстерність у військово-спортивних змаганнях: «Впоряд» (стройова підготовка), «Туристська смуга перешкод», «Рятівник», «Змагання бійців»,«Стрільба», конкурсі на знання історії України доби козаччини, українських військових формувань різних епох й сучасних Збройних Сил України, у грі «Квест», а також брали участь у конкурсі звітів під гаслом «Добре діло».

За підсумками гри юні джури Чугуївського рою імені Якова Острянина нагороджені дипломами:

- І ступеню: у змаганнях на туристській смузі перешкод,

- ІІ ступеню: «Стрільба»,

- ІІ ступеню: «Змагання бійців»,

- Призове місце: «Добре діло».

Велику допомогу у справі виховання підростаючого покоління надають школі батьки, представники громадськості, служби міста.

Школа тісно співпрацює з сім’єю: діють батьківські комітети, проводяться батьківські збори, під час яких надається багато інформації про школу і виховання дітей. Батьки активно залучаються до участі в різних виховних заходах, екскурсіях тощо.

Разом із батьками та громадою учнівський та педагогічний колектив закладу взяли участь у Дні людини похилого віку, святкуванні Дня Збройних Сил України, Дня виведення військ з Афганістану, 8 Березня, Дня Перемоги, спільних суботниках тощо.

Діти активні, охоче беруть участь в багатьох загальношкільних виховних заходах, вболівають за свої класи й уважно слідкують за моніторингом результативності своєї роботи, який в цьому році виглядає так

1-2 класи:

Клас К-сть обов’-язкових за-ходів протя-гом року К-сть захо-дів, в яких класи взяли участь К-сть захо-дів,в яких класи не взяли участь К-сть при-зових місць ( у тому чис-лі лауреати, дипломанти) % заходів, у яких взято участь у 2015/2016 н.р. Класний керівник
1-А 9 9 - 8 (І м - 3) 100% Белевцова Т.І.
1-Б 9 9 - 12 (І м - 3) 100% Бєлікова Р.І.
2-А 10 9 1 3 (І м - 0) 90% Заверуха А.П.
2-Б 10 10 - 6 (І м - 3) 100% Рижкова Л.М.

3-4 класи:

Клас К-сть обов’-язкових за-ходів протя-гом року К-сть захо-дів, в яких класи взяли участь К-сть захо-дів,в яких класи не взяли участь К-сть при-зових місць ( у тому чис-лі лауреати, дипломанти) % заходів, у яких взято участь у 2015/2016 н.р. Класний керівник
3-А 12 12 - 7 (І м - 4) 100% Шамрай Т.І.
3-Б 12 12 - 9 (І м - 5) 100% Остапчук Д.Б.
4-А 12 11 1 9 (І м - 2) 91,6% Гончарова В.В.
4-Б 12 12 - 6 (І м - 1) 100% Черепанова Н.О

Середній показник участі 1-4 класів у загальношкільних виховних заходах – 97,7%, що на 0,7% краще, ніж у минулому році.

5-7 класи:

Клас К-сть обов’-язкових за-ходів протя-гом року К-сть захо-дів, в яких класи взяли участь К-сть захо-дів,в яких класи не взяли участь К-сть при-зових місць ( у тому чис-лі лауреати, дипломанти) % заходів, у яких взято участь у 2015/2016 н.р. Класний керівник
5-А 13 12 1 5 (І м - 2) 92,3% Кириченко Н.М
5-Б 14 14 - 16 (І м – 4) 100% Боякова І.С.
6-А 14 12 - 8 (Ім - 3) 85,7% Кожухар Л.О.
6-Б 14 13 1 11 (І м - 4) 92,8% Ушкаленко Л.І.
7 14 14 - 12 (І м - 3) 100% Пахоменкова В.

Середній показник участі 5-7 класів у загальношкільних виховних заходах – 94,2%, що на 0,9 % краще , ніж у минулому році.

8-11 класи:

Клас К-сть обов’-язкових за-ходів протя-гом року К-сть захо-дів, в яких класи взяли участь К-сть захо-дів,в яких класи не взяли участь К-сть при-зових місць ( у тому чис-лі лауреати, дипломанти) % заходів, у яких взято участь у 2015/2016 н.р. Класний керівник
8-А 14 13 1 8 (І м - 2) 92,8% Харченко В.П.
8-Б 14 11 3 6 (І м - 4) 78,5% Гапонова Л.П.
9-А 14 11 3 10 (І м - 3) 78,5% Одод Л.В.
9-Б 14 12 2 9 (І м - 2) 85,7% Жиглова Ю.В.
10 14 14 - 10 (І м - 7) 100% Сладких Д.В.
11 14 6 8 2 (І м - 0) 42,8% ПеревертеньЛ.В

Середній показник участі 8-11 класів у загальношкільних виховних заходах – 79,7% , щона 6% гірше, ніж у минулому навчальному році. Таке різке падіння показників пояснюється безвідповідальним ставленням випускного класу до загальношкільних виховних заходів.

Загальний показник участі класів у загальношкільних виховних заходах – 90,5 92%, що на 1,5% гірше, ніж у минулому навчальному році.

10 класів не пропустили жодного загальношкільного виховного заходу:


1-А клас (Белевцова Т.І.),

1-Б клас (Бєлікова Р.І.),

2-Б клас (Рижкова Л.М.),

3-А клас (Шамрай Т.І.),

3-Б клас (Остапчук Д.Б.),

3-А клас (Гончарова В.В.),

4-Б клас (Черепанова Н.О.),

5-Б клас (Боякова І.С.),

7 клас (Пахоменкова В.В.),

10 клас (Сладких Д.В.)


Моніторинг участі класів

у загальношкільних виховних заходах протягом 3 років

Як видно з діаграми, учні 3-А та 3-Б класів за три роки навчання у школі не пропустили жодного загальношкільного заходу (класні керівники – Шамрай Т.І. та Остапчук Д.Б.). Учні 2-А, 4-А, 5-А, 6-Б, 8-А, 8-Б 9-А, 9-Б класів дещо знизили свою активність у порівнянні з минулим роком. Учні 11 класу взагалі не взяли участі в 57,2% шкільних заходів (класний керівник – Перевертень Л.В.).

За підсумками виховної роботи в 2015/2016 н.р. найактивнішими класами школи визнано 1-Б клас (класний керівник – Бєлікова Р.І.), 3-Б клас (класний керівник – Остапчук Д.Б.), 5-Б клас (класний керівник – Боякова І.С.), 10 клас (класний керівник – Сладких Д.В.), а кращими лідерами дитячо-юнацького об’єднання «Лідер» – голова Ради лідерів – Сладких Д. (10 кл.) та члени Ради лідерів – Ачкасова А., Кузьменко К., Лупаїна М. (10 кл.).

І хоча в цілому виховні завдання, поставлені на 2015/2016 н. р., були виконані, у роботі закладу були певні недоліки. Окрім вже названих, протягом року зафіксовано багато спізнень на уроки без поважних причин, не всі класні керівники були присутні на загальношкільних виховних заходах, в яких брали участь їх діти, несвоєчасно оформлялася документація з виховної роботи (плани роботи класних керівників, сторінки журналів з попередження дитячого травматизму, списки, картки обліку, акти обстеження на дітей пільгового контингенту, протоколи батьківських зборів, «Золота книга», сценарії відкритих виховних заходів, різноманітна інформація з ВР для відділу освіти тощо). Класні керівники, а саме: Рижкова Л.М. (2-Б), Кожухар Л.О. (6-А), Одод Л.В. (9-А), Сладких Д.В. (10 кл.), Перевертень Л.В. (11 кл.) - не провели заплановані відкриті виховні заходи в своїх класах.

Причиною недоліків у роботі можна вважати велику завантаженість педагогів, відволікання їх від шкільних справ через участь у міських та обласних конкурсах, про які колектив не був проінформований заздалегідь, особистий неналежний рівень виконавської дисципліни окремих класних керівників, недостатня індивідуальна робота з учнями з боку вчителів та класних керівників, а також недостатній контроль з боку адміністрації щодо діяльності класних керівників відповідно до нормативних вимог, державної освітньої політики, освітніх запитів вихованців.

Серед пріоритетних напрямків роботи на 2016/2017 навчальний рік залишаєтьсянаціонально-патріотичне виховання підростаючого покоління, виховання школярів на засадах козацької педагогіки, попередження дитячого травматизму, правопорушень, негативних явищ серед молоді, особистісно-орієнтований підхід до здійснення виховного процесу в закладі та за його межами.

1.3.2. Аналіз стану фізичного виховання

(фізично-оздоровчі заходи, спортивно-масова робота тощо)

Протягом 2015/2016 н.р. діяльність закладу була спрямована на активну участь дітей в обов’язкових фізкультурно-оздоровчих і спортивно - масових заходах. В закладі проводилися фізкультхвилинки, подовжені рухові перерви, Дні здоров'я, спортивні свята та змагання, туристичні походи, заняття в спортивних секціях. З метою формування здорового способу життя проводились освітньо-виховні, тематичні мистецькі акції, конкурси.

Спортивна база школи налічує 1 ігрову спортивну залу, 1 гімнастичну, 1 хореографічну, 1 тренажерну зали, 1 спортивний майданчик, 1 футбольне поле зі штучним покриттям, вуличні спортивні нестандартні споруди.

Спортивно-масова робота серед класів здійснювалась відповідно до Положення Спартакіади школярів за програмою обласних щорічних змагань «Спорт протягом життя», календаря спортивно-масових заходів на 2015/2016 навчальний рік. Проводилося багато спортивних змагань для учнів як початкової, так і основної та старшої школи. Проведення внутрішкільних відбіркових змагань мало на меті виявити кращі результати для гідного виступу в міських змаганнях.

Школа взяла участь в обласному етапі Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в навчальних закладах системи освіти України, посівши у І місце у міському етапі конкурсу.

Порівняльний аналіз виступів шкільних команд у міських спортивних змаганнях:

Вид спортивних змагань 2014/2015 н.р. 2015/2016 н.р.
Міські спортивні та туристичні змагання
1 Міські змагання, присвячені Дню фізкультурника ІІ командне місце; І м – перетягування канату; І особисте місце - Литвинов А. (11 кл.) – стрибки у довжину з розбігу. ІІ командне місце; ІІІ м – перетягування канату; І особисте місце – метання м’яча, ІІІ м - стрибки через скакалку - Барабаш Д. (9-А) ІІІ особисте місце – метання гранати – Громадський Є. (10)
2 Першість міста з волейболу серед хлопців ІІ командне місце ІІІ командне місце
3 Першість міста з волейболу серед дівчат ІІІ командне місце І командне місце
4 Першість міста з баскетболу серед хлопців - -
5 Першість міста з баскетболу серед дівчат - Участь
6 Міські змагання зі стрітболу серед хлопців - ІІІ командне місце
7 Міські змагання зі стрітболу серед дівчат - ІІІ командне місце
8 Міський фестиваль «Нащадки козацької слави» ІІ командне місце Участь
9 Малі Олімпійські ігри «Діти Харківщини» ІІ командне місце. У тому числі: ІІІ м - 3-4 кл.; ІІ м – 5-6 кл., І м - 7-8 кл. кл.; Не проводилися
10 Міські змагання з футболу до Дня фізкультурника ІІ командне місце ІІ командне місце
11 Міський тур Всеукраїнських змагань на приз клубу «Шкіряний м’яч» І місце серед учнів 2003/2004 р.н. ІІ місце серед учнів 2001/2002 р.н. Участь - серед учнів 2004/2005 р.н. ІІ місце - серед учнів 2002/2003 р.н.
12 Міська легкоатлетична естафета до Дня Перемоги ІІ командне місце Участь
13 Міський шахово-шашковий турнір ІІІ місце з шашок - Вєртієв В. – (6 кл.) І місце з шашок, ІІІ місце з шахів Вєртієв В. – (7 кл.); ІІ місце з шахів – Пономарьов В. (2-Б)
14 Турнір з міні-футболу Не проводився ІІ командне місце
15 Турнір дворових футбольних команд - І командне місце
16 Міський туристичний зліт школярів - Не проводився
17 Міські змагання зі спортивного орієнтування «Бабине літо» І особисте місце – Машкіна К. (8-А), Чміль М. (5-Б), ІІ особисте місце – Прокопенко В. (11 ), ІІІ місце – Шавкуненко М. (11) І особисте місце – Машкіна К. (9-А), І особисте місце – Черевань О.(6-А), ІІІ особисте місце – Громадський Є. (10 кл.)
18 Міські змагання з велотуризму - -
19 Легкоатлетичне чотирьохборство Участь ІІІ командне місце
20 Міські змагання з ТПТ І м – Шавкуненко М. (11) Черевань О. (5-А), Олійник В. (6 клас),ІІ м- Літвінов А. (11), Чміль М. (5-Б), ІІІ м - Чистіліна Є. (4-Б) І командне місце І особисте місце – Черевань О. (6-А), ІІ місце – Чистіліна Є. (5-Б), ІІІ місце – Бакай О., Ходієнко Д. (6-Б)
21 Міські змагання з топографії ІІІ м - Сидоренко О., Шавкуненко М., Риндя В. (11 кл.), Пономаренко В., Барабаш Д. (8-А), Лисенко В. (7-Б ІІІ командне місце
22 Змагання допризовної молоді Не проводилися ІІІ загальне місце ІІ особисте місце – крос 1000 м – Громадський Є., ІІ м – біг 500 м . – Ачкасова А., ІІ м – метання гранати – Кузьменко К. (10)
Зональні та обласні спортивні та туристичні змагання
23 Зональні змагання Всеукраїнських змагань на приз клубу «Шкіряний м’яч» ІІ командне місце -
24 Обласний етап Всеукраїнської дитя-чо-юнацької військово-патріотичної гри «Джура» Підготовка команди Клугино-Башкирівської ЗОШ до виступу на обласних змаганнях ІІ загальне місце
25 Обласні змаганнях з ТПТ «Великі надії» на дистанції «Крос-похід» ІІ місце - Шавкуненко М.(11 кл.) у складі команди ІІІ особисте місце – Громадський Є. (9 кл.) І м – у складі команди – Громадський Є. (10 кл.)
26 Обласна олімпіада з шашок - ІІ місце – у командних змаганнях – Вертієв В. (7 кл.);

Моніторинг участі учнів школи у міських, зональних та обласних

спортивних та туристичних змаганнях

Як видно з діаграми, у поточному навчальному році активність учнів КБЗОШ щодо участі у міських спортивних та туристичних змаганнях підвищилася, не дивлячись на тривалу відсутність одного з вчителів фізичної культури. Стосовно обласних змагань, активність знизилася.

1.3.2. Аналіз роботи з питань попередження злочинності

та правопорушень, запобігання дитячій бездоглядності

В 2015/2016 н.р. педагогічним колективом школи у взаємодії з правоохоронними органами, відділом освіти, відділами сім’ї та молоді, культури і спорту міськвиконкому, батьківським комітетом, Радою профілактики, Радою школи проведена велика робота щодо профілактики злочинності та правопорушень серед учнів, безпритульності, бродяжництва, наркоманії, захворювань на СНІД, інших негативних явищ.

В закладі наявна нормативно-правова база, яка необхідна для виконання завдань, встановлених обласною та міською програмами боротьби зі злочинністю та правопорушеннями. Систематично питання з правового та превентивного виховання заслуховуються на загальношкільних зборах, засіданнях Ради школи та Ради профілактики, нарадах при директорові та заступнику директора з НВР, засіданнях ЗБК та методичного об`єднання класних керівників

В 3-4 класах викладається предмет «Я у світі» (вчителі початкових класів), в 9 класі – «Правознавство (практичний курс)», в 10 – «Громадянська освіта: правознавство» (вчитель Бурлуцька Л.П.), в 11 кл. – «Громадянська освіта: людина і світ» (вчитель Жиглова Ю.В.), предмет «Етика» - в 5-А кл. (вчитель Воронова Є.О.), спецкурси в 1-А класі - «Права дитини», 4-А - «Маленькі українці подорожують країнами Євросоюзу» (вчителі початкових класів), 8-і «Живи за правилами» (вчитель Бурлуцька Л.П.), «ДГП» (вчитель Жиглова Ю.В.).

Всі вчителі добре обізнані з сучасними вимогами до проведення уроків та позакласної роботи , знають програму, пояснювальну записку до неї, методичні посібники та позитивний досвід нашого міста, регіону та держави; виконують вимоги інструктивно-методичних та нормативних документів з питань викладання свого предмету; мають якісні календарно-тематичні та поурочні плани; постійно дбають про підвищення свого наукового, теоретичного та методичного рівнів. Обсяг навчального матеріалу відповідає вимогам програм.

Робота з попередження правопорушень і злочинів проводилась як під час навчально-виховного процесу, так і в позаурочний час. Вчителі школи працюють над виконанням Комплексних міських програм, дотриманням ст. 6 і 35 Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативних документів.

Систематично індивідуальну роботу з учнями щодо профілактики шкідливих звичок, порушення дисципліни та пропусків уроків проводять класні керівники. В закладі працює система щотижневих письмових звітів класних керівників директору про причини відсутності учнів. Такий облік дозволяє уникнути безпідставних пропусків уроків учнями, на ранніх стадіях виявити дітей, які мають нахил до прогулів. Крім того, класні керівники щоквартально звітують про свою роботу з дітьми щодо виконання заходів правової освіти та профілактики злочинності. У всіх класах школи заплановані й регулярно проводяться години на правову тематику: «Правовий букварик», «Конституція України – основний закон», «Знай свої права, дитино!», «Кожна дитина має право», «Права та обов’язки учня», «Сім’я, Україна, класна родина», «Правова культура й правопорушення», «Красиве й потворне в поведінці людей», «Мої обов’язки в сім’ї», «Відповідальність неповнолітніх за правопорушення», «Пустощі» та кримінальна відповідальність», «Все починається з родини», «Права та обов’язки старшокласників», мандрівки сторінками «Конвенції про права дитини», круглий стіл «Закон і ми», перегляд та обговорення презентацій та публіцистичних фільмів з даної тематики.

Наприкінці І семестру в закладі на високому рівні були проведені заходи у рамках «Всеукраїнського тижня права»

З метою первинної профілактики у школі проводилась така робота: загальношкільні лінійки, на яких освічувалися випадки порушення дисципліни окремими учнями та заслуховується звіт чергового класу щодо наслідків чергування протягом тижня; щотижнево прес-центром закладу випускається стінна сатирична газета, де критикуються порушники дисципліни та порядку, діти, які запізнюються на уроки; в школі діє комісія «Дисципліна і порядок» дитячо-юнацького об’єднання «Лідер»; учні по класах охоплені постійними і тимчасовими дорученнями; класними керівниками проводиться робота щодо профілактики злочинів і правопорушень згідно з виховними планами класних керівників; бесіди з учнями та їх батьками на правову тематику; в бібліотеці постійно діє виставка «Підліток і закон»; в кабінеті ВР постійно діє виставка «Попередження негативних явищ серед молоді», накопичується матеріал з цього питання; проводиться велика кількість виховних заходів, серед яких є конкурси творів «Мої права», «Якби закони писав я», сюжетно-рольові ігри, вікторини, тренінги: «Алкоголізм або особистість», «Антинаркотик», «Для вас, дівчата», «Бережи честь змолоду», лекції «Підліток і правопорушення», «Відповідальність неповнолітніх за правопорушення і злочини», обговорення в класах телепередач з даної тематики, - постійно проводяться рейди «Урок», «Дозвілля», «Палінню – ні!»; дні і тижні правових знань; дні і тижні боротьби з негативними явищами серед молоді; конкурси знавців прав людини.

Велике значення в роботі з учнями в 2015/2016 н.р. мала і вторинна профілактика: робота Ради з профілактики правопорушень і злочинів, яка слідкує за дотриманням правил поведінки і правопорядку учнями в урочний і позаурочний час; анкетування учнів з метою виявлення дітей і схильних до правопорушень; тренінгові заняття з психологом і соціальним педагогом; охоплення учнів заняттями в гуртках і секціях школи, БДЮТ, ЦТК,ДЮСШ, в музичній та художній школах; охоплення їх постійними тимчасовими дорученнями; постійна індивідуальна робота з учнями з боку класних керівників, адміністрації, батьківського комітету і Ради профілактики.

Станом на червень 2016 р. знаходиться на обліках учнів:

- на внутрішкільному обліку - 3;

- на обліку у ВКМСД – 0.

Внутрішкільний облік по роках

2013/2014 2014/2015 2015/2016
Кількість учнів на внутрішк. обліку 2 1 3

Як видно з таблиці, кількість учнів, що перебувають на внутрішкільному обліку, зросла. Наказами по школі за учнями: Грицаєнком Я. (8-А), Сивуном О. (9-А), Масловим А. (9-Б), - що стоять на внутрішкільному обліку, закріплені громадські вихователі з числа педагогічних працівників, а саме Харченко В.П., класний керівник 8-А класу, Одод Л.В., класний керівник 9-А класу, Жиглова Ю.В., класний керівник 9-Б класу.

З дітьми-девіантниками та дітьми, які виховуються в сім’ях, що опинилися в складних життєвих та кризових умовах (Середами Віталієм, Стасом та Христиною – 5-Б, 8-А кл. та 2-А кл., Чернявським А. – 8-Б кл.), Сабадишем Д. (5-Б кл.), Красилею Д. (1-А кл.) протягом 2015/2016 н.р. проводилась протирецидивна профілактика. За кожною дитиною з таких сімей наказом по школі закріплений громадський вихователь; складено плани роботи вчителів-наставників (громадських вихователів); розроблений алгоритм роботи з дітьми групи ризику. На кожну родину, що опинилися в складних життєвих та кризових умовах, заведена індивідуальна картка, в якій фіксується проведена робота, а також зміни в характерах і поведінці дітей; вивчено психодіагностичний стан цих учнів; складено акти обстеження матеріально-побутових умов виховання дітей (двічі на рік).

Протягом 2015/2016 навчального року з порушниками дисципліни проведені індивідуальні профілактичні бесіди, які зафіксовані у книзі обліку роботи з важкими учнями та сім’ями, що опинилися в складних життєвих та кризових умовах.

Велика робота була проведена з батьками дітей, схильних до пропусків уроків, з метою недопущення пропусків уроків або припинення поганої поведінки їх дітей на уроках, перервах, в позаурочний час. Певна робота проведена також з дітьми, які провокують інших на негативні вчинки. До роботи з цією категорією учнів були залучені класні керівники, соціальний педагог, шкільний психолог, батьки, адміністрація, які протягом року відвідували учнів удома, проводили з ними та їх батьками бесіди, залучали до позакласної роботи, участі в роботі гуртків, надавали тимчасові доручення, пильно слідкували за змінами в поведінці підопічних.

Нарікання стосовно поведінки або відвідування закладу протягом року отримали такі учні, як Грицаєнко Я., Середа С. (8-А кл.), Маслов А. (9-Б кл.), Сивун О. (9-А кл.), Кожанов Р. (2-А кл.),Буков С, Канатникова Д. (10), Чернявський А., Жуга М., Гарцеви О. та О. (8-Б). Трапляються окремі випадки конфліктів між учнями, які дозволяють зробити висновок, що в роботі з профілактики правопорушень є чимало недоліків в діяльності як педпрацівників, так і батьків. Відсутність дієвої системи покарання порушників дисципліни породжує серед учнів школи загальний настрій недотримання єдиних вимог до школярів, є поганим прикладом для наслідування.

Протягом 2015/2016 навчального року адміністрацією школи, психологічною службою, класними керівниками 1-11 класів проводилася систематична робота щодо контролю за відвідуванням учнями навчальних занять та профілактики пропусків уроків без поважних причин. Питання відвідування занять учнями заслуховувалося на нараді при директорові, на засіданні методичного об’єднання класних керівників, засіданнях батьківських комітетів класів та школи.

Моніторинг пропусків занять у І та ІІ семестрах 2015/2016 н.р.

Моніторинг кількості пропущених днів на 1 учня класу

Загалом протягом 2015/2016 н.р. учнями Клугино-Башкирівської ЗОШ І-ІІІ ступенів пропущено 7450 навчальних днів, що на 103 дня більше, ніж у минулому навчальному році.

З них через хворобу – 5255 днів. Пропущено через поважні причини 2192 день. Без поважних причин – 3 дні (ці пропуски на рахунку учня 8-А класу Грицаєнко Я., про було повідомлено відділ освіти, ССД, кримінальна міліція у справах дітей).

Серед поважних причин пропусків уроків можна відзначити санаторне лікування, участь у міських та обласних змаганнях, турнірах, конкурсах, проходження учнями-юнаками 9-11 класів приписки до військкомату. Також має місце невідвідування занять через сімейні обставини, про що батьки повідомляють класних керівників письмово.

Причини пропусків занять учнями в 2015/2016 н.р.

Перед педагогами у наступному навчальному році стають завдання:проводити якісну роботу з профілактики негативних явищ серед молоді, попередження правопорушень і злочинів, провести детальне ознайомлення зі станом домашніх умов учнів і при виявленні негативних явищ у родинах поставити їх на внутрішкільний облік для проведення системного профілактичного контролю, в ході роботи особливу увагу звертати на дітей девіантної поведінки та дітей, які виховуються в сім’ях, що опинилися в складних життєвих та кризових умовах, залучати до роботи з дітьми працівників правоохоронних органів, батьків, представників громадськості, більш активно залучати дітей до шкільних справ, до роботи в гуртках і секціях, проводити роботу з батьками та мешканцями мікрорайону, посилити профілактичну та роз’яснювальну роботу з учнями та їхніми батьками щодо неприпустимості пропусків занять без поважних причин та зменшення пропусків за сімейними обставинами, здійснювати контроль за відвідуванням занять протягом всього навчального дня.

1.3.3. Аналіз роботи з охорони життя та здоров’я учнів,

попередження дитячого травматизму

Вся робота в школи з питання охорони життя та здоров’я учнів, попередження дитячого травматизмупобудована на основі законодавчих та нормативно-правових документів, діючих у закладах освіти України. Питання попередження дитячого травматизму неодноразово розглядалися на засіданнях МО класних керівників, на інструктивно-методичних нарадах при заступнику директора з навчально-виховної роботи, на нарадах при директорові школи, на батьківських зборах тощо.

Двічі на рік видані накази про стан роботи з охорони життя та здоров’я учнів, попередження дитячого травматизму (від 04.01.2016 №3 «Про стан роботи з охорони життя та здоров’я учнів, попередження дитячого травматизму в І семестрі 2015/2016 н.р.» та від ___.06.2015 № ____ «Про стан роботи з охорони життя та здоров’я учнів, попередження дитячого травматизму в 2015/2016 н.р.»)

В 1-9 класах викладається предмет «Основи здоров’я». В 1-4 класах уроки ведуть вчителі початкової школи, в 5-9 класах - Сладких Д.В. (вчитель І категорії).

В школі продовжують роботу шкільні загони ДЮП «Вогник» та ЮІР «Світлофор», наставниками яких є вчителі Сладких Д.В. та Воронова О.В..

Учителі школи в роботі з дітьми керуються інструкціями з ТБ під час занять на уроках фізики, хімії, біології, інформатики, праці, під час походів, екскурсій, проведення заходів з масовим перебуванням дітей і пам’ятками для дітей та батьків з попередження дитячого травматизму.

Регулярно, у відповідності з планами виховної роботи та методичними рекомендаціями КВНЗ «ХАНО», класні керівники і класоводи проводять бесіди з учнями з метою профілактики всіх видів травматизму, про що свідчать записи на відповідних сторінках класних журналів, за веденням яких адміністрація школи спостерігає постійно. В кінці І та ІІ семестрів були перевірені сторінки класних журналів, на яких фіксується робота класних керівників з попередження дитячого травматизму. Наслідки перевірки записані в книзі внутрішкільного контролю та самих журналах.

Крім уроків «Основи здоров’я» і обов’язкових бесід з дітьми, у школі протягом 2015/2016н.р. проводилась певна робота з попередження дитячого травматизму в позаурочний час згідно з річним планом та планами виховної роботи класних керівників.

На кожній загальношкільній лінійці розглядалися питання попередження дитячого травматизму; в шкільній бібліотеці та в кабінеті виховної роботи оформленні постійні виставки літератури з питань охорони життя і здоров’я учнів, накопичується матеріал на допомогу класним керівникам для роботи з попередження нещасних випадків. Крім того, протягом року були проведені такі загальношкільні заходи, як «Подорож у країну безпечних предметів», вікторини «Правила дорожнього руху», «Пожежна безпека», конкурси малюнків: «Не дамо вогню стати ворогом», «Твоя дорога до дому», показано презентацію «Правила пожежної безпеки» та інші. Традиційно у закладі були проведені конкурс агітбригад ДЮП та ЮІР. У вересні 2015 року в школі пройшов місячник безпеки руху та попередження ДТ, у січні 2016 року - місячник пожежної безпеки.

В квітні 2016 року в закладі відбувся показовий День цивільного захисту. На нього були запрошені директори всіх шкіл, дитячих садків та позашкільних навчальних закладів, які взяли участь в інструктивно-методичному занятті, в ході якого познайомилися з сучасними вимогами до проведення цивільного захисту населення, дізналися про надзвичайні ситуації в Україні в 2015 році, чітко визначилися з діями учасників УВП при загрозі мінування навчального закладу.

Гості КБ ЗОШ мали можливість взяти безпосередню участь у низці цікавих і дуже змістовних заходів, серед яких виховні години: «Стихійні лиха. Це повинен знати кожен »- в 3-х класах (класні керівники Шамрай Т.І. та Остапчук Д.Б.), «Техногенні катастрофи: види, причини, дії населення» - в 6-Б класі (класний керівник - Ушкаленко Л .І.), «Тероризм - загроза суспільству» - в 8-х класах (класні керівники - Харченко В.П. та Гапонова Л.П.); презентація роботи учнів 5-А класу, учасників обласної історико-пошукової експедиції «Чорнобиль: події, долі, пам'ять» (керівники - Белевцова Т.І. і Воронова Є.А.); вистава-казка в актовому залі для учнів молодших класів «Давайте оголосимо пожежам війну» у виконанні юних артистів 5-Б та 8-Б класів (керівники - Воронова Є.А. і Воронова О.В.), виступ агітбригади ДЮП «Полум'я» 9-А класу, показові виступи медичних сестер (шкільна медсестра Коробка Л.В.), пожежників-рятівників з 9-Б класу, також естафета юних пожежників з 9 і 10 класів (учитель - Ресенчук С.П.), евакуація тат показові виступи представників запрошених служб Чугуєва та Харкова.

Шкільна агітбригада ДЮП (9-А клас) посіла ІІІ місце у міському фестивалі юних пожежних-рятівників.

Протягом року працювала комісія «Здоров’я» дитячо-юнацького об’єднання «Лідер», засідання якої проводилися за планом щомісяця. Випускалися стіннівки, в класах проводилися бесіди з антинікотинової, антиалкогольної та антинаркотичної тематики. Проводилися такі заходи, як Дні здоров’я, свята «Козацькі розваги», «Веселі старти», фестиваль «Нащадки козацької слави», конкурс для юних туристів з ТПТ, виступи агітбригад щодо запобігання захворюваності на СНІД, туберкульоз тощо, проведено круглий стіл «Молодь проти СНІДу».

Значним досягненням у роботі колективу з попередження дитячого травматизму є той факт, що протягом поточного навчального року учні школи травмовані не були.

Випадки травмування учнів під час навчально-виховного процесу.

Вид пригоди 2013/2014 2014/2015 2015/2016
Середньосписочное число учнів 360 375 403
Травмування під час навчально-виховного процесу, в т.ч. - - -
- під час уроку - - -
- під час перерви - - -
- під час тренування - - -
- під час заходу - - -

Випадки травмування учнів у побуті.

Вид пригоди 2013/2014 2014/2015 2015/2016
Середньосписочное число учнів 360 375 403
Дорожньо-транспортна пригода - - -
Пожежі - - -
Вибухово-небезпечні предмети - - -

Враження електрострумом

- - -
Отруєння - - -
Потоплення - - -
Вбивства - - -
Самогубства - - -
Інші побутові випадки 2 - -
Всього 2 - -

Але, не дивлячись на значну роботу з охорони здоров’я учнів, пропаганди здорового способу життя, попередження дитячого травматизму, не зменшується захворюваність дітей, спостерігається відхилення в роботі внутрішніх органів, зниження рухливої активності. Це свідчить про недоліки в роботі педагогічного колективу, а також недоліки у виконанні батьками своїх обов’язків щодо виховання власних дітей, збереження їхнього здоров’я.

Викликає занепокоєння й стан ведення ділової документації з попередження ДТ.

Перевірка відповідних сторінок класних журналів показала наступне:

Клас Кл. керівник Попередня перевірка (грудень 2015 ) Остання перевірка ( травень 2016)
1-А Белевцова Т.І. Зауважень немає Зауважень немає
1-Б Бєлікова Р.І. Не всі індивідуальні бесіди з відсутніми проведені (с. 217). Не проставлені дати індивідуа-льних бесід з відсутніми (с. 219) Зауважень немає
2-А Заверуха А.П. Зауважень немає Зауважень немає
2-Б Рижкова Л.О. Зауважень немає Зауважень немає
3-А Шамрай Т.І. Зауважень немає Не всі відсутні відмічені (с.226). Не всі індивідуальні бесіди з відсутніми проведені (с.227). Не проставлені дати індивідуальних бесід з відсут-німи (с. 219)
3-Б Остапчук Д.Б. Зауважень немає Зауважень немає
4-А Гончарова В.В. Не за встановленим зразком оформлені індивідуальні бесі-ди з відсутніми дітьми (с.217). Бесіда не відповідає даті (с. 226-227) Зауважень немає
4-Б Черепанова Н.О. Зауважень немає Зауважень немає
5-А Кириченко Н.М. Не всі відсутні відмічені (с.414). Не за встановленим зразком оформлені індиві-дуальні бесіди з відсутніми дітьми. Не зафіксований вступ-ний інструктаж з Огієнко А. Не всі відсутні відмічені (с.416).
5-Б Боякова І.С. Не всі відсутні відмічені (с.398). Не всі індивідуальні бесіди з відсутніми проведені (с.399). Сторінки журналу на момент перевірки не оформлені.
6-А Кожухар Л.О. Не всі відсутні відмічені (с.410, 414). Не всі індивідуальні бесіди з відсутніми проведені (с.411, 415). Не всі бесіди з попередження ДТ проводяться за графіком (с.410, 411) Не за встановленим зразком оформлені індивідуальні бесіди з відсутніми дітьми. Кількість бесід не відповідає датам їх проведення.
6-Б Ушкаленко Л.І. Зауважень немає Зауважень немає
7 Пахоменкова В.В. Зауважень немає Зауважень немає
8-А Харченко В.П. Зауважень немає Зауважень немає
8-Б Гапонова Л.П. Зауважень немає Зауважень немає
9-А Одод Л.В. Зауважень немає Не за графіком проведена бесі-да перед весняними канікулами (с.400)
9-Б Жиглов В.О. Зауважень немає Зауважень немає
10 Сладких Д.В. Не зафіксований вступний інструктаж з Буковим С. Зауважень немає
11 Перевертень Л.В. Зауважень немає Зауважень немає

Отже, протягом 2015/2016 навчального року робота з питань охорони життя і здоров’я учнів та запобігання всім видам дитячого травматизму педагогічним колективом була проведена досить велика, але слід зазначити, що були допущені певні недоліки, а саме: не всі вчителі сумлінно ставилися до чергування по закладу на перерві; не використовувалися в достатній мірі можливості мультимедійного обладнання, наочний матеріал та періодична преса для пропаганди правил дорожнього руху, пожежної безпеки, запобігання інших випадків травматизму; класні керівники, та вчителі «Основ здоров'я» рідко запрошували на виховні години інспекторів ДАІ, лікарів, пожежних інспекторів.

Отже у наступному навчальному році слід посилити роботу з попередження ДТ з дітьми та їх батьками; вчителям сумлінно ставитися до чергування по закладу на перерві, проводити практичні заняття з дітьми з правил дорожнього руху і попередження безпеки життєдіяльності, проводити інструктажі учнів під час походів, проведення заходів із масовим перебуванням дітей, екскурсій, фіксуючі їх в класних журналах і книзі інструктажів, залучати до роботи з дітьми батьків, фахівців з різних служб міста.

1.3.4. Аналіз медичного обслуговування та якості харчування

Нагляд за станом здоров’я учнів є основною профілактичною і оздоровчою роботою у школі. У вересні був проведений медичний огляд всіх учнів. За даними медичного огляду виявлено здорових дітей – 139, з патологією – 264, що у відсотковому вигляді представлено на діаграмі:

Дані медичного огляду учнів Види патологій хворих дітей у відсотках


Із них з зниженням зору – 61, з захворюванням органів дихання – 78 , з захворюванням нервової системи – 50, системи кровообігу – 78, з захворюванням шлунково-кишкового тракту – 13, з захворюванням нирок – 13, з порушенням постави – 4.

На основі даних про стан здоров’я учні були розподілені на наступні групи за фізичною підготовкою: основна – 274 учнів ( проти 256 у минулому навчальному році), підготовча – 101 учнів ( проти 85 у минулому році), спеціальна – 23 учнів (проти 24 у минулому році), звільнені – 5 учнів.

Групи учнів за фізичною підготовкою

Протягом року шкільний лікар та шкільна медсестра відвідували уроки фізкультури, вели медичний контроль за величиною активності та динамікою стану здоров’я учнів у підготовчої групі. Учням із спеціальної групи були надані направлення для заняття у територіальному центрі.

79 учень з різними захворюваннями були взяті під диспансерний нагляд. Такі діти 2 рази на рік проходять медичне обстеження та профілактичне лікування. Учні початкової школи та учні перед щепленням були обстежені на глистяні захворювання. В класах проведені бесіди «Профілактика глистяних захворювань». Два рази на місяць учні обстежені на наявність корости та на педикульоз.

Дані результатів медичного огляду були доведені (на батьківських зборах), вчителів (листи здоров’я).

Діти початкових класів були тричі на навчальний рік обстежені на глистяні захворювання. Учні старших класів перед щепленням були також обстежені на глистяні захворювання.

На протязі навчального року були зроблені щеплення проти дифтерії, поліомієліту, корі, р. Манту. Перед щепленням всі учні були оглянуті лікарем. При виявленні інфекційних хвороб кожен день проводився медичний огляд учнів. Проводилась дезінфекція шкільних приміщень.

За навчальний рік за допомогою до медичної сестри звернулися 840 учень (проти 751 у минулому навчальному році). Всім їм була надана допомога, дана порада. На протязі року шкільна медсестра проводила в класах, на батьківських зборах бесіди, лекції на теми профілактики захворювань, гігієни учнів та інші. Лікарем – стоматологом було оглянуто 403 учня. Потребували лікування 184 учнів, всім їм була проведена санація ротової порожнини. У початковій школі організовано 8 куточків гігієни та проведені уроки гігієни з правил чищення зубів. У вестибюлі школи оформлений куточок здоров’я. Щоденно медична сестра слідкувала за санітарним станом у школі, за освітленням у класах, температурним режимом, за дезінфекцію в умивальнях та санвузлах.

З метою закалювання діти приймали повітряні ванни, з ними проводилась оздоровча фізкультура, спортивні ігри.

Проаналізувавши результати поглибленого медичного огляду учнів, стан їхнього здоров’я педагогічним колективом були визначені основні напрями роботи на наступний навчальний рік:

- Створення оптимальних умов для поєднання фізичного та інтелектуального розвитку;

- Розробка заходів із вироблення позитивної мотивації щодо здорового способу життя;

- Розробка заходів із вироблення негативного ставлення до шкідливих звичок;

- Організація спільної діяльності родини та школи для оздоровчо-виховної роботи;

- Санітарно-гігієнічна просвіта учнів, їх батьків;

- Корекція та профілактика захворювань: опорно-рухового апарату, зору, кишково-шлункового тракту, зниження імунітету.

Стосовно харчування слід зазначити такі недоліки, як недостатньо організований овочевий стіл, одноманітність буфетної продукції, недостатня кількість фруктів; відсутність у раціоні молочних страв; застаріла матеріально-технічна база. Як наслідок, слід урізноманітнити овочевий стіл для учнів та працівників школи; додати до раціону фрукти та молочні страви; спрямувати зусилля на покращення матеріально-технічної бази шкільної їдальні.

1.3.5. Аналіз роботи із соціального захисту учнів

Протягом 2015/2016 н.р. роботу навчального закладу було спрямовано на реалізацію законів України, які регламентують соціальний захист дітей різних соці­ально незахищених категорій. На обліку перебували 150 учнів пільгового контингенту. 3 них:

Навчальний рік Сироти Під опікою Напів-сироти Чорно-бильці Діти-інваліди Діти з багатодіт- них родин Діти одино-ких матерів Діти з мало-забезп. родин Діти з сімей СЖО
2013/2014 1 12 6 9 16 12 4 9
2014/2015 1 15 7 9 19 12 3 9
2015/2016 1 11 8 9 24 13 2 6

Крім того, на обліку перебуває 5 дітей з сімей внутрішньо переселених осіб, 96 дітей, чиї батьки мають статус учасників АТО, 4 дітей – загиблих учасників АТО.

Всі учні закладу протягом року були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення; 65% учнів були залучені до роботи гуртків, клубів, спортивних секцій, факультативів, музичної та художньої шкіл. Усі учні пільгового контингенту відвідували гуртки на базі школи, з кожним учнем прово­див роботу шкільний практичний психолог за індивідуальним планом.

Своєчасно вирішувались питання забезпечення дітей-сиріт і дітей, по­збавлених батьківського піклування, єдиними проїзними квитками. Діти із соціально вразливих категорій відвідали всі шкільні свята, свято новорічної ялинки при БДЮТ, вистави в актовому залі в школі.

На виконання Закону України «Про охорону дитинства» було організовано заходи: акцію милосердя «Серце до серця», ак­цію «Допоможи дитині», під час якої були зібрані кошти на операцію хлопчику, якого виховує одинока мати, акцію «Всі на боротьбу з білою чумою» тощо. На свято Свято­го Миколая в школі дітей пільгових категорій пригощали солодощами. Була надана матеріальна допомога дітям,які прибули з території проведення

антитерористичної операції: харчові набори, канцелярські товари, речі першої необхідності тощо.

Адміністрацією та працівниками школи надавалася допомога всім дітям пільгових категорій: надані безкоштовні новорічні подарунки, 50 % знижки при фотографуванні, всі концерти, виступи циркових артистів в актовому залі школи діти пільгового контингенту відвідують безкоштовно. Організовано відпочинок учнів 100 учнів 1-3 класів в закладі «Веселка» (у тому числі – пільгового контингенту).

Для учнів пільгових категорій було організовано безкоштовне харчування у шкільній їдальні (станом на травень 2016):

Кількість учнів 1-4 класів Кількість учнів 5-11 класів, які харчуються безкоштовно
Всьо-го Безкоштовно харчуються Всього Безкоштовно харчуються
Всього Діти-сироти, під опікою Діти з малозаб. сімей, пере-селенціі Всього Діти-сиротиіх Діти з малозаб. сімей, пере-селенціі
199 196 (2 дитини –навчаються вдома, 1 – не харчується за заявою батьків) 1 Козлова А. (4-Б) 3 Харламова Є. (2-Б) Мирошниченко К. Сторожко С. (3-Б) 55- діти учасників АТО 304 47 - 1-малозабезпечена Прокопенко А.(5-А) 2 - ВПО – Демчук А. (5-Б) Федорова Ю. (8-Б) 3-діти інваліди: Пухкал І. (10 ), Малицький І. (9-Б), Неверова І. (5-А) 41 – діти учасників АТО

Загальна кількість дітей, які отримували безкоштовне харчування в шкільній їдальні в 2015/2016 н.р. - 243 осіб.

Відділом освіти організовано виплату матеріальної допомоги дітям пільгового контингенту. Дитині, яка залишилися без піклування батьків, придбано шкільну форму за бюджетні кошти. Забезпечено зимовим взуттям та одягом уразливих дітей категорій:

№ з/п № проток. ЗБК № наказу по школі Дата склад. відомості Список дітей Категорія Клас Сума
1 № 1 від 26.08.2015 № 136 від 28.08.2015 28.08.2015 Козлова Альбіна Позбавлена батьк. піклув. 4-Б 1000
2 № 1 від 26.08.2015 № 136 від 28.08.2015 28.08.2015 Середа Христина З багатодітн. сім’ї СЖО 2-Б 400
3 № 1 від 26.08.2015 № 136 від 28.08.2015 28.08.2015 Середа Віталій З багатодітн. сім’ї СЖО 5-Б 800
4 № 1 від 26.08.2015 № 136 від 28.08.2015 28.08.2015 Середа Станіслав З багатодітн. сім’ї СЖО 8-А 800
5 № 2 від 09.09.2015 № 192 від 22.09.2015 25.09.2015 Красіля Дар’я Одинока мати, СЖО 1-А 500
6 № 2 від 09.09.2015 № 192 від 22.09.2015 25.09.2015 Романцов Роман Дитина загиб-лого уч. АТО 1-А 500
7 № 2 від 09.09.2015 № 192 від 22.09.2015 25.09.2015 Левашов Данило Один. мати, малозабезп. 5-А 500
8 № 2 від 09.09.2015 № 192 від 22.09.2015 25.09.2015 Антонова Євгенія Один. мати, малозабезп. 5-А 500
9 № 2 від 09.09.2015 № 192 від 22.09.2015 25.09.2015 Прокопенко Анастасія Малозабезпе-чена сім’я 5-А 500
10 № 2 від 09.09.2015 № 192 від 22.09.2015 25.09.2015 Сивун Олександр Напівсирота ЧАЕС 9-А 500

Всього: 6000 грн. (у порівнянні з минулим навчальним роком – на 100 грн. матеріальної допомоги менше).

Серед завдань на наступний навчальний рік - обстеження матеріально-побутових умов проживання учнів пільгового контингенту, забезпечення безкоштовним харчуванням дітей, позбавлених батьківського піклування та дітей із малозабезпечених сімей, здійснення контролю за проходженням поглибленого медичного огляду та обстеження житлово-побутових умов дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, організація дозвілля дітей пільгового контингенту:екскурсій, культпоходів до театрів, відвідування вистав, залучення дітей пільгового контингенту до участі в гуртках, секціях, клубах за інтересами, сприяння оздоровленню дітей пільгового контингенту в дитячих оздоровчих закладах та санаторіях, надання психологічних консультацій та матеріальної допомоги дітям пільгового контингенту, їх батькам.

1.3.6. Аналіз роботи щодо оздоровлення та відпочинку дітей

Дитячий заклад відпочинку з денним перебуванням «Веселка» щорічно працює на базі Клугино-Башкирівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Керівником табору була призначена Шамрай Т.І., учитель початкової школи.

Для відпочинку в закладі було створено належні умови:

- організовано повноцінне харчування дітей;

- створено умови для відпочинку та оздоровлення дітей (обладнано загонові, ігрові кімнати, в яких дотримувались всі санітарно-гігієнічні вимоги);

- підібрано досвідчені , творчі педкадри;

- забезпечено суворе дотримання правил охорони праці, безпеки життєдіяльності,

- проведена С-вітамінізація дітей.

Головною метою дитячого закладу відпочинку з денним перебуванням «Веселка» є забезпечення права громадян на здобуття позашкільної оздоровчо-виховної освіти, зокрема реалізації права кожної дитини на повноцінний відпочинок, зміцнення здоров’я, задоволення інтересів і духовних запитів відповідно до індивідуальних потреб дітей шкільного віку.

Цього літа оздоровчий табір «Веселка з денним перебуванням прийняв 100 учнів. З них дітей пільгових категорій – 77. В тому числі:

- дітей, позбавлених батьківського піклування – 0;

- дітей, потерпілих від наслідків Чорнобильської катастрофи – 2;

- дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей – 4;

- дітей, які опинились в складних життєвих обставинах – 1;

- дітей, які вимушені були покинути місця проживання внаслідок проведення АТО – 3;

- діти учасників АТО – 36;

- дітей загиблих учасників АТО – 0.

Були також оздоровлені 17 дитини, що перебувають на диспансерному обліку, та 14 обдарована на дитина.

Скарг та травмувань працівників та учнів під час роботи дитячого закладу відпочинку не було.

Форми виховної діяльності були націлені на зміцнення та збереження здоров’я учнів, їх інтелектуальний та творчий розвиток, шанобливе ставлення до загальнолюдських цінностей, патріотичне виховання підростаючого покоління.

Протягом роботи закладу «Веселка» проводились екскурсії в чугуївські музеї, в «Кулиничі», в міські заклади, в ліс, на річку, в міський парк відпочинку. Серед найяскравіших заходів – урочисте відкриття табору, День Нептуна, інтелектуальна гра «Щасливий випадок», конкурсно-розважальна гра «Цветик-семицветик», День індійців, День іменинників, танець-хода «Ах, карнавал» та закриття табору.

Значна робота проводилась з організації спортивно-масових заходів. Діти відвідали театральну виставу у м. Чугуєві «Волшебник изумрудного города», 3-D мультфільм «Звірополіс», а також майстер-класи з шахів, рукоділля від вихователів БДЮТ та працівників картинної галереї.

Жодна дитяча перемога – чи то колективна, чи то особиста – не була залишена без уваги. Загони та діти-переможці нагороджувались грамотами, дипломами та призами.

Робота закладу пройшла на високому рівні. Єдиним недоліком можна вважати недостатнє фінансування і відсутність бюджетних коштів на придбання спортивного інвентарю, канцтоварів, грамот, сувенірів тощо. Тому у наступному навчальному році перед колективом закладу стоїть завдання знайти можливість для залучення позабюджетних коштів для організації змістовного дозвілля школярів під час літнього відпочинку, а також посилити мотивацію педагогів щодо їхньої роботи у закладі «Веселка» влітку 2017 року.

Кiлькiсть переглядiв: 1092

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.